آرایشی

کارایی شیر پاک کن!

امروزه حفظ سلامت پوست بر همه افراد مشخص شده است و تمامی افراد تلاش می‌کنند تا با استفاده از محصولات مناسب پوستی زیبایی را برای پوست خود به ارمغان بیاورند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی شیر پاک کن بپردازیم. این محصول نقش مهمی در پاک کردن آرایش از روی صورت دارد و این موضوع نکته مهمی در حفظ سلامت پوست به شمار می‌رود.

پاک کردن آرایش از روی صورت دشوار است!

بسیار از بانوانی که از پاک کردن آرایش از روی صورت خود سر باز می‌زنند دلیل آن را سختی این کار می‌دانند. زیرا شستشوی آرایش از روی صورت با استفاده از آب و صابون سبب پخش شدن کل آرایش بر روی صورت می‌شود و همین امر سبب می‌شود که فرد ساعتی طولانی را در سرویس بهداشتی بگذراند تا بتواند تمامی آرایش را از روی صورت خود پاک کند. مشکل بزرگ بعدی این است که در حین شستشوی صورت با آب و صابون مو و لباس نیز خیس می‌شود و این موضوع برای بسیاری از افراد خوشایند نیست.

مسئله مهم دیگر این است که در بسیاری از موارد آب و صابون به پوست آسیب وارد می‌کند و سبب خشکی پوست می‌شود. همچنین ممکن است تمامی مواد آرایشی با استفاده از آب و صابون پاک نشوند و بر روی پوست صورت باقی بمانند. همین امر سبب بروز چین و چروک و مشکلات پوستی می‌شود. کارشناسان پوستی بر این عقیده هستند که یکی از بهترین روشها برای پاک کردن آرایش از روی صورت استفاده از شیر پاک کن است.

 

شیر پاک کن چیست؟

شیر پاک کن محصولی آرایشی بهداشتی است که به صورت مایعی سفید رنگ است و  مواد اضافی از جمله آرایش را به خوبی از روی پوست جمع می‌کند. این محصول این قدرت را دارد تا به عمق پوست نفوذ کند و آلودگی‌های عمقی پوست را رفع کند. این محصول هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند و چربی‌های پوست را از بین می‌برد.

این محصول شیری رنگ لطافت زیادی دارد و شادابی را برای پوست به ارمغان می‌آورد. این محصول اغلب حاوی مواد ویتامین دار مانند ویتامین ایی است. ویتامین ایی یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد و از بروز چین و چروک در روی پوست جلوگیری می‌کند. همچنین این محصول دارای خاصیت آب رسانی است و با افزایش رطوبت پوست آن را شاداب می‌کند.

از شیر پاک کن در چه موارد می‌توان استفاده کرد؟

از این محصول در موارد زیر می‌توان استفاده کرد:

  • پاک کردن آرایش چشم و صورت
  • پاک کردن پوست برای از بین بردن چربی
  • پاک کردن آلودگی‌های محیطی موجود بر روی پوست

بهترین زمان استفاده از شیر پاک کن

بهتر است بدانید که این محصول حاوی مواد مغذی سازگار با پوست است و استفاده از آن به جز در موارد نادر مشکلی در روی پوست ایجاد نمی‌کند. بهترین زمان استفاده از این محصول یک بار صبح پس از شستشوی صورت و یکبار شب در هنگام خواب است.

چگونه از شیر پاک کن استفاده کنیم؟

استفاده از این محصول بسیار ساده است و شما به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. مراحل استفاده از این محصول به شرح زیرند:

  • اگر می‌خواهید از این محصول در ابتدای صبح استفاده کنید، ابتدا باید صورت را آب و صابون بشویید.
  • سپس این محصول را بر روی دستتان بریزید و دستها را کمی به یکدیگر بمالید.
  • این مایع سفید رنگ را بر روی پوست صورت و گردن بماید و 10 ثانیه صبر کنید تا به عمق پوست نفوذ کند.
  • به صورت چند ضربه آرام بزنید و به آرامی پوست را ماساژ دهید تا این مایع به عمل چین و چروکهای پوست برود
  • سپس صورتتان را آب گرم بشویید و از حوله و یا دستمال نرم برای پاک کرد آب صورت استفاده کنید.

چگونه شیر پاک کن خانگی درست کنیم؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از محصولات خانگی برای پوست استفاده کنند. موادی مانند شیر، محلول شیر و عسل و سفیده تخم مرغ مواد بسیار مهمی برای پاک کردن آلودگیها از روی پوست هستند. شما می‌توانید این مواد برای پاک کردن آلودگی‌ها از روی پوست صورت استفاده کنید. روش استفاده از هر کدام به شرح زیر است:

  • مقداری شیر را با استفاده از پنبه و یا دستمال بر روی صورت بمالید سپس بعد از 5 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید.
  • مقادیر مساوی از شیر و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید تا مخلوطی خمیری شکل به دست بیاید. سپس مخلوط را بر روی پوست بمالید و پس از 5 دقیقه پوست را با آب گرم بشویید.
  • سفیده تخم را هم بزنید سپس بر روی پوست صورت بمالید و پس از 5 دقیقه پوست را با آب گرم بشویید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *